وجاء من يؤنس وحدة شاليط

تضاربت الأنباء عن أسر كتائب الشهيد عز الدين القسام لجنود صهاينه

في عملية الاجتياح البري الأخيره وأعلنت بعض المحطات أنهم اثنين والبعض أكد أنهم ثلاثه

ونحن هنا ننشر لكم صورة لأسر أحد الجنود الصهاينه والتي وصلتنا من أحد الأخوه





وكما يتضح من الصورة انه أسد من أسود القسام يحمل علي كتفه كلب من الصهاينه ويقابله أسد قسامي آخر

والله أكبر الله أكبر ولله الحمد

13 التعليقات:

Empress appy يقول...

يارب انصرهم والله فرحت يا رب بخطفوهم كلهم يا رب قادر يا كريم

مهندس مصري بيحب مصر يقول...

انا اخدت نسخة من الصورة و نشرتها عندي مع الإشارة بلينك لمصدرها هنا

الله يفرحك زي ما فرحتنا
ربنا ينصرهم يارب

tamer.sala7 يقول...

ربنا ينصرهم طبعا ويحميهم

بس في ملحوظة

الاسود اللي في الصورة لابسين نص كم لو اخدت بالك مع ان الجو انهاردة برد اوي بالذات في غزة

ولو قولنا ان المقاومة مش بيحسوا بالبرد عايز اقولك ان فيه مصور برضه لابس نص كم في الصورة مستخبي ورا العامود الشمال

مع العلم بأن كل المراسلين انهاردة لابسين شتوي تقيل اوي + حزام واقي من الرصاص راجع الجزيرة علشان تتأكد ان غزة كلها لابسة شتوي
يعني مش ممكن يكون الصورة دي متاخدة انهاردة دي ملاحظات سريعة ومش هدفي تكسير المعنويات والله بس انا عايز الدقة

حماده عزو يقول...

تمام يا تامر ملاحظاتك كويسه
بس فيه حاجه لو تابعت برده قناة الاقصي هتلاقي ان فيه مقاومين في بعض المناطق لابسيين بنص كم

دا غير ان الصورة دي هتنشر خلال يومين علي مواقع القسام
ولو لاحظت ايضا ع الجزيرة وهما جايبيين الاهالي في غزة هتلاقي ان البعض لابس بنص كم

mido يقول...

أنا نشرتها عندى وفى انتظار تأكيد القسام

tamer.sala7 يقول...

احمد عبد العزيز
طيب والعسكري اليهودي ؟؟ الجيش كله لابسين الشدة الكاملة ازاي العسكري دراعه باين ؟؟ ده يعتبر برده الزي الصيفي للجيش الاسرائيلي انا مش بنفي غير توقيت الصورة انا مش مقتنع بأن الصورة دي اتاخدت انهاردة

مع اني اتمني انها تكون صحيحة بس اعزرني عقلي مش بيقتنع غير باللي هو شايفه

الخوجة يقول...

تسلم انا اخدت نسخة من الصورة واشرت بها لمدونتك.احسنت وشكر ليك

غير معرف يقول...

يا أخوان هذي الصورة أخذت في إحدى تدريبات القسام على أسر الجنود ..

وهي ليست كما قلتم..

وندعوا الله ان يمكن المجاهدين من رقاب الصهاينة المعتدين ...

غير معرف يقول...

هذه الصورة رغم أني كنت أتمنى ان تكون صحيحة الا انني رأيتها قبل شهرين في أحد الفيديوهات التي كان قد نشرها المكتب الإعلامي للقسام ... أيام التدريبات في غزة

لكن أبشركم بأن القسام ستعقد مؤتمر صحفي يم الثلاثات تعرض فيه مفاجئة

ترقبوا

V.Hayat يقول...

كفانا ضحك على الناس وكفا ما يحدث للبشر بغزة والاخ اللى بيروج للاخبار الكاذبة للحماسيون والشخص الذى يجلس بجانب الصورة قاعد يتفرج افيقوا يا عرب

غير معرف يقول...

ع فكرة انا شفت الصورة دي علي ملتقي القسام وهم كاتبين تحتيها انها لاسير جندي اثناء المعركه
فمش عارف بقي الحقيقه فين

غير معرف يقول...

انا ايضا رايت الصورة في موقع تابع للقسام وقيل انها اخذت اثناء المعركه

غير معرف يقول...

بالله عليكم لا تنشرو اى خبر الا اذا تأكدتم منه
لان ذلك له نتائج سلبية
نريد الجميع ان يصدق ما نقوله عن المقاومة
فالرجاء التزام الصدق واحترام العقول
لا نريد صحافيين جدد
ودعواتنا بالانتصار للمقاومة وتحرير بلادنا